7 glasbenih iger za rojstni dan in kam drugam

Rojstnodnevne zabave, počitniško popoldne ali pa zgolj kratek šolski odmor vsi ponujajo trenutke, ki čakajo, da jih zapolni takšna ali drugačna - igra. Glasbene igre, ob katerih razvijamo muzikalnost, ustvarjalnost in krepimo ekipnega duha, lahko vsako druženje spremenijo v praznovanje, zato vam v tokratnem zapisu predstavljamo 7 prav takšnih iger.

1. “Daj paket naprej!”

Ob rojstnih dnevih je pogosto na voljo več sladkarij kot običajno. V igri “Daj paket naprej” majhno pozornost zavijemo v več plasti papirja. Naučimo se preprosto pesmico, ki bo določila, komu bo na koncu ta pozornost pripadla.

Daj paket naprej.png

V krogu začne eden od otrok s podajanjem paketa sosedu. Podajanje poteka v ritmu pesmi, tako da dajemo paket naprej na poudarjeno dobo, kakor je označeno v zapisu (modre note), prepevanju pa lahko dodamo tudi ploskanje (na oranžne note). Kdor prejme paket na koncu pesmi, odpre prvo plast ovoja, vse dokler eden od sodelujočih ne odkrije zadnje plasti ovoja. Pesem lahko tudi podaljšamo, tako da denimo z metom kocke določimo, kolikokrat moramo ponoviti pesem (“...še prej pa”), preden se ta konča in otrok odpre novo plast ovoja.

2. Jukebox

“Jukebox” je ekipna igra. Prisotni se razdelijo v nekaj skupin (si po želji izberejo ime in klic s prepoznavno gesto skupine), nato pa vajeti prevzame moderator, ki s prstom izmenjaje kaže na skupine. Te morajo vsakič, ko moderator pokaže nanje, zapeti neko pesem oziroma vsaj del pesmi. Igro si lahko popestrimo tako, da nabor dovoljenih pesmi omejimo: določimo zvrst glasbe (npr. samo ljudske pesmi) ali pa vsebino (npr. pesmi na temo prijateljstva). Če skupina ob pozivu ne uspe nemudoma začeti s petjem nove pesmi, izpade iz igre.

3. “En medvedek je”

Igro “En medvedek je” marsikdo pozna v obliki ritmične izreke, mi pa smo ji dodali še melodijo. Ko pesmico (ali pa izrekanje) usvojimo, izvedbo obogatimo še z enostavno “koreografijo”, kakor je nakazano v notnem zapisu.

En medvedek je.png

Igra se šele nato zares začne. Ob vsaki ponovitvi končamo s petjem pesmi prej, tako da na koncu spustimo en del (deli so označeni z različnimi barvami), koreografijo pa še vedno izvajamo do konca. Če se ob ponovitvi kdo zmoti in del pesmi, ki ga ne bi več smel zapeti, vseeno zapoje, moramo za kazen vsi celotno igro ponoviti spet od začetka. Če nam uspe brez napak prestati vseh pet preizkusov oziroma ponovitev, bo zadnja izvedba izgledala kot nekakšen nemi ples. Bi si upali poskusiti?

4. Strupeni ritem

Tudi pri tej igri je pozorno spremljanje ključnega pomena. Najprej vodja igre s ploskanjem izvede ritmični vzorec (najbolje v štiričetrtinskem taktovskem načinu) in ga predstavi kot “strupeni ritem”. Nato nadaljuje z novimi ritmičnimi vzorci, ki jih sodelujoči ponavljajo za njim. Ker pa s “strupenim ritmom”, jasno, ni dobro imeti preveč opravka, morajo ob vsaki njegovi pojavitvi ostati tiho. Če kdorkoli od igralcev ponovi “strupeni ritem”, izpade. 

5. Zmešani rap

Rapanje je odličen način za razvijanje ustvarjalnosti, saj pri njem posebno poznavanje glasbenega zapisa za ustvarjanje ni potrebno. V igri “Zmešani rap” otrokom lahko najprej pokažemo različne načine rimanja, denimo rimanje v shemi AABB, ali pa v shemi ABAB. Naučimo jih tudi preprost in počasen ritmični vzorec (korak-plosk-korak-plosk), ki služi kot osrednji “beat” našega rapa.

Otroci se nato razdelijo v skupine ter po skupinah pripravijo štirivrstični rap. Da izziv še dodatno začinimo, vnaprej določimo, katere besede morajo avtorji obvezno vključiti v svoj rap. Pri tem smo lahko zelo “neustvarjalni” - tem bolj običajne besede, tem bolje! Ob izvajanju s korakanjem in ploskanjem v ritmu sodelujejo tako nastopajoči kot “občinstvo”. Naj se “rap battle” začne!

6. “Komercialisti”

Prodati star copat ali napol pobarvano pobarvanko bi bil izziv za še tako spretnega komercialista, a z dobro glasbo se najbrž da tudi to! Otroci se razdelijo v skupine in se opremijo z različnimi inštrumenti. Skupine druga drugi določijo, kateri artikel morajo prodati. Vsaka skupina nato ustvari “jingle” - kratko pesem, s katero skušajo prodati svoj produkt. Skupina z najboljšim “jinglom” zmaga.

7. Kocka je padla!

Za igro “Kocka je padla!” je potrebno poznavanje glasbenega zapisa - no, ali pa zgolj spretno metanje igralne kocke. Otroci se razdelijo v skupine, kjer z metom kocke, kakršno lahko sestavimo iz zgornje sheme, ustvarijo čisto novo skladbo. Ko enkrat z naključnimi ritmičnimi vrednostmi zapolnijo osem štiričetrtinskih taktov, lahko to ritmično idejo nadgradijo še z melodijo, ki jo prav tako sestavijo z metom kocke, svoje skladbe pa ob koncu predstavijo ostalim.

čonce kocka2.png

Naj se igra začne!

Seznam bi lahko dopolnjevali v nedogled, dodali bi starega dobrega “Abrahama, ki ima sedem sinov”, popotno igro “En mali slonček”, v otroških spominih našli še nebroj drugih iger, pa seznama zlepa ne bi izčrpali, saj si nove glasbene igre lahko izmisli prav vsak. Izziv torej ni najti pravo igro, pač pa - igrati se. Boste sprejeli izziv? :)

Blaž Podobnik